روايه عروس مصاص الدماء - العشق المحرّم
عروس مصاص الدماء | الجزء الأول
- هي ليلي بنت جميله عندها عشرين طيبه ورقيقه جدا وبتحب العوالم الخارقه للطبيعه ودايما بتقرأ عنهم
- هو جاك ملك مصاصين الدماء بارد جدا وقاسي وميعرفش حاجه اسمها حب
في قريه بعيده عن المدينه تجلس ليلى قدام باب البيت بتقراء عن عالمها المفضل وبعدين بتسمع صوت جدتها وهي بتقول ليلى بتعملي ايه يا حبيبتي
ليلى مفيش يا تيته انا قاعده بقرأ شويه حضرتك عاوزه حاجه
جدتها لا يا حبيبتي بس مش يلا علشان ناكل ولا ايه
ليلي حاضر يا تيته
وبتقوم ليلي تحضر الاكل وبتاكل هي وجدتها وبعدين ليلي بتددي العلاج لجدتها وبتدخل تنام وليلي بتقعد شويه تقراء وبعدين بتروح تنام
عند جاك كان قاعد في اوضته وبيدخل الكس عليه الاوضه وبيقول ايه يا جاك انت لسه ملبستش الضيوف زمانهم علي وصول واحنا لازم نكون في استقبالهم
جاك ببرود مش لازم ولا حاجه انت مكبر الموضوع علي الفاضي وخلاص
الكس مش وقت برودك ده لازم تجهز علشان انت الكبير وقوم بقي يلا
وبيمشي الكس وبيقوم جاك يلبس بدلته السواد وكمان جذمه بنفس اللون وبيسرح شعره وبعدين بيحط برفان رحته قويه جدا وبينزل عند الكس اللي اول ما بيشوفه بيقول عارف انا لو مكنتش اخوك وراجل كنت اتجوزتك
جاك بضحك بس كده عيوني الاتنين
وبيضحكوا وبعد فتره قصيره الضيوف بتوصل وجاك والكس بيرحبوا بيهم وبعدين بتيجي بنت اسمها ماري بتروح عند جاك وبتقول ايه الحلاوه دي يا جاك مش شايف انك كده خطر علي البنات اللي هنا
جاك ببرود بجد طب كويس انك قولتيلي علشان بعد كده اعمل حسابي واقتلك معاهم
ماري بغيظ وبعدين معاك انت مش ناوي تخف طريقتك دي معايا
جاك بصراحه لا مش ناوي ايه رايك بقي وبعدين وسعي كده وبيمشي جاك وماري بتتغاظ منه وبتروح بيتها وبعدين مده طويله الحفله بتنتهي وبيطلع جاك اوضته وبيغير هدومه وبعدين الكس بيدخل يقوله جاك علي فكره الغجر جايين بعد بكره ايه رايك نروح
جاك ماشي موافق وبيمشي الكس وبعدين جاك بينام
عند ليلي بتصحي من النوم وبتلقي جدتها صحت وبتروح عندها وبتقول تيته ممكن اطلب منك طلب
جدتها طبعا يا ليلي
ليلي بصراحه كده انا سمعت ان الغجر جايين المدينه بعد بكره وانا نفسي اشوفهم ينفع نروح المدينه بكره
جدتها بس كده انتي تؤمري حاضر روحي جهزي الحاجه علشان نسافر بكره
وبتروح ليلي وهي مبسوطه وبتجهز حاجتهم وبعدين بتفضل ليلي سهرانا وهي مبسوطه علشان هتروح المدينه وفعلا بيوصلوا المدينه الساعه عشره الصبح وبينزلوا عند عمتها امل وامل بترحب بيهم وبتكون مبسوطه ان امها جت تقعد معاها وبتقول بجد انا مش مصدقه انك جيتي يا ماما
عصمت اخبارك يا حبيبتي طمنيني عليكي وجوزك كمال فين مشفتوش يعني
امل كمال في الشغل هيجي بليل
وبعدين بتروح تسلم علي ليلي وبتقول وحشتيني اوي يا ليلي ايه القمر ده كبرتي وبقيتي عروسه
ليلي بكسوف شكرا يا عمتو
عصمت ليلي جايه مخصوص علشان تشوف الغجر
امل امم بقي كده ماشي يا ست ليلي المهم انك جيتي
وبعدين بتوريهم الاوض اللي هيقعدو فيها وبيجي الليل وكمال بيجي وبيسلم علي عصمت حماته وبيسلم علي ليلي ولكن بطريقه مش مريحه وليلي بتخاف منه وبتتجنبه وهو بيقول كبرتي يا ليلي وبقيتي قمر
ليلي شكرا
وبعدين بيتعشوا وبيروحوا يناموا وبيجي اليوم التاني وليلي بتحضر الفطار وكمال بيدخل المطبخ عليها وقتها ليلي بتكون لبسه فستان بيتي لحد الركبه ومش واخده بالها من اللي واقف وراها وبعدين بيقرب منها وبيحط ايده علي وسطها وهي بتتخض وبتقول عمو كمال حضرتك بتعمل ايه
كمال بجراءه تعرفي انك كبرتي اوي يا ليلي وبقيتي جميله جدا عارفه نفسي اطلق عمتك واتجوزك انتي
ليلي بصدمه انت بتقول ايه انت مجنون
كمال وهو بيقترب منها فعلا انا مجنون بس بيكي
ليلي بصوت عالي اللحقوني حد يساعدني
كمال وقتها بيهرب وامل بتيجي هي وعصمت وبيقولوا في ايه يا ليلي مالك
ليلي مفيش يا تيته انا بس شوفت صرصار علشان كده صوت جامد
امل ميبقاش قلبك خفيف كده اجمدي شويه
ليلي بتخلص وبيفطروا وبتقول لستها انها هتروح السوق وبعدين بتلبس فستان لونه كحلي لحد الركبه وبتعمل شعرها ويڤي وهو لونه احمر ناري وبتروح تفضل تتمشي
وعند جاك قام لبس بنطلون جينز ازرق وقميص ابيض وكوتشي ابيض ونزل يستني الكس في العربيه والكس لبس بنطلون اسود وقميص بيبي بلو وكوتشي ابيض ونزل لجاك وراحوا السوق وهما كمان فضلوا يتمشوا لحد ما الكس بيشوف ناس صحابه وبيسيب جاك وجاك بيفضل يتمشي لحد ما بيخبط بنت ولسه هيزعق لقي ليلي بتقوله انت مش شايف يعني ولا علشان طويل مش شايف الاقصيرين
جاك وهو سرحان في جمال ولكن فاق وقال انا اسف فعلا مخدتش بالي
ليلي باحراج احم انا اللي اسفه علشان انفعلت انا بس اتخضيت
جاك بابتسامه ولا يهمك المهم انا اسمي جاك وانتي
ليلي باستغراب جاك ازاي بقي دي
جاك علشان انا من اصل امريكي بس انا عايش هنا من زمان
ليلي بتفهم فهمت انا اسمي ليلي
جاك اسمك حلو زيك بالظبط
ليلي بكسوف انت اللي عيونك حلوه علشان كده شايف الناس حلوه
جاك بضحك ابدا مش انا
ليلي فضلت تضحك وبعدين قالت انت لوحدك ولا معاك حد
جاك معايا اخويا بس راح يشوف اصحابه وانتي
ليلي لا انا لوحدي معنديش صحاب
جاك طب ايه رايك نتفرج سوا
ليلي اوكي
وفضلوا يتمشوا لحد ما بتروح عند العرافه الغجريه والعرافه قالت تعالي يا حلوه ارمي الحجر
وفعلا ليلي رمت الحجر والعرافه قالت انتي هتاخدي حاجه كان نفسك فيها بس قصادها هتخسري حاجه عزيزه علي قلبك
ليلي بزعل ليه كده يعني يوم ما افرح الدنيا تزعلني بردو
العرافه معلش هي دي الدنيا
وبيمشوا وفضلوا يلعبوا وكان فرحان علشان قابل ليلي وحس انوا وقع في حبها وبعدين الكس بيجي وجاك بيقوله الكس اعرفك ليلي صديقتي وده الكس اخويا يا ليلي
الكس بيسلم علي ليلي وبيقول ازيك يا ليلي عامله ايه
ليلي انا تمام معلش انا اتاخرت ولازم امشي عن اذنكم
وبياخدوا ليلي وبيروحوها وبعد ما بيمشوا خطوتين بيسمعوا صريخ وبيجروا يشوفوا في ايه وبيدخلوا بيلقوا كمال بيحاول يتهجم علي ليلي وقتها جاك متفهمش ومص دم كمال وقتها ليلي اتصدمت لما عرفت ان جاك مصاص دماء والكس بيقول احنا لازم نمشي وانتي هتيجي معانا يا ليلي
ليلي بصدمه ازاي انتو حقيقين وهاجي معاكم فين وبعدين فين تيته
وبتدخل تدور عليها وبعدين بتشوف ستها ميته هي و عمتها وبتفضل تصرخ جامد من بشاعة المنظر وبعدين بيغمي عليها وبعدين مده بتصحي بتلقي نفسها في اوضه غريبه وبعدين الباب بيتفتح وبيدخل جاك وبيقول عامله ايه دلوقتي يا ليلي
ليلي حاسه ان قلبي موجوع اوي مش قادره اصدق ان كمال عمل كده في تيته انا تعبانه اوي
جاك اهو مات يا ليلي وحق ستك وعمتك جه في ساعتها
ليلي شكرا يا جاك وبعدين قولي انت ازاي مصاص دماء
جاك بضحك زي الناس وبعدين مش انتي بتحبي مصاصين الدماء
ليلي بصدمه وانت عرفت منين
جاك مصاص دماء بقي
وبعد مده ليلي وجاك بيتجوزا وليلي بتكون حامل وجاك اخدها وسافر بعيد وساب الكس هو اللي يحكم مكانه وبعد هو و ليلي وعاشوا في سعاده ابديه
💞✨
ردحذف✨✨✨
ردحذفاحسنتي
ردحذفاسلوبك رائع 🤩
ردحذفبجد جامده
ردحذفرائعه
ردحذف💞✨
ردحذففي سماع صوتك حنين إليك لا تعلمه.
ردحذفاستطعت أن أكون معك على طبيعتي دون أي تصنع أو أي مجاملة، فأنت تحبني كما أنا، وأنا أهواك كما أنت.
أحب صوتك حين تحاول تقليد لهجتي وتتحدث كأنك أنا.
M💘